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The cultural centre has to symbolize and represents the ties of exchange and friendship between seven twinned ports located in different countries of the world : Osaka, Le Havre, Pusan, Valparaiso, San Francisco, Melbourne, Shangai. All are containers ports.
The project makes a dramatic feature, in Osaka's port, of :
. containers, a common and emblematic port material,
. a field of roses, flowers presented as a gift,
. an artificial cloud at the height of the surrounding tower blocks, symbolizing the exchanges between countries.
Location : Port d'Osaka, Japan
Design years : competition, 1991
Client : Ville d'Osaka
Architects :
Anne Lacaton & Jean-Philippe Vassal, associated to Duncan Lewis, architect
with, Pierre Yves Portier collaborator
Area : 5 000 sqm |
Le centre culturel doit symboliser et représenter les liens d'échanges et d'amitié entre 7 ports jumelés, situés dans différents pays du monde : Osaka, Le Havre, Pusan, Valparaiso, San Francisco, Melbourne, Shangaï.
Tous sont des ports de containers.
Le projet met en scène dans le Technoport d'Osaka, territoire gagné sur la mer :
. des containers, matériau courant et emblématique des ports,
. un champ de roses, fleurs que l'on offre en cadeau,
. un nuage artificiel, à la hauteur des tours environnantes, symbolisant les échanges entre les pays.
Site : Port d'Osaka, Japon
Date : concours, 1991
Client : Ville d'Osaka
Architectes :
Anne Lacaton & Jean-Philippe Vassal, associés à Duncan Lewis, architecte
avec, Pierre Yves Portier architecte collaborateur
Surface : 5 000 m² |
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